چگونه ریش تراشی را برای خرید انتخاب کنیم؟

انواع متفاوتی از ریش‌ تراش با امکانات گوناگونی در بازار وجود دارد. وقتی بدانید کدام ریش‌تراش مناسب‌تان است، می‌توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

پیش از خرید ریش تراش باید پاسخ یک سری از سوال‌ها را بدانید تا بتوانید ریش‌تراش مورد نیاز‌تان را خریداری کنید.

۱. چه بودجه‌ای برای خرید ریش تراش کنار گذاشته‌اید؟

خرید ریش

معمولا قیمت و هزینه ریش‌تراش را باید پیش از انتخاب آن در نظر بگیرید. زیرا با توجه به بودجه‌ای که برای خرید ریش تراش در نظر می‌گیرید، می‌توانید نوع ریش‌تراش‌تان را انتخاب کنید. در ضمن هر قدر بودجه بیشتری به خرید ریش‌تراش اختصاص دهید، ریش‌تراشی با امکاناتی بیشتر می‌توانید خریداری کنید.

البته قیمت ریش‌تراش تنها دلیل تصمیم‌گیری خرید نوع ریش‌تراش‌تان نیست. بلکه باید به کیفیت و دوام ریش‌تراش‌ هم توجه کنید و با توجه به بودجه‌تان، بهترین نوعی که می‌توانید بخرید.

برندهای مختلفی در بازار وجود دارد که با هر بودجه‌ای متناسب هستند. اما اگر می‌خواهید ریش‌تراشی با دوام داشته باشید که سال‌‌‌ها برایتان کار کند، باید بودجه بیشتری به آن اختصاص دهید. نمونه‌های ارزان و کم‌کیفیت این ریش‌تراش‌ها پس از یک سال استفاده، خراب می‌شوند.

۲. چه نوع ریش‌تراشی مناسب شماست؟

آیا عادت دارید ته‌ریش داشته باشید یا ریش‌تان کوتاه تا متوسط باشد؟ شاید هم از آن دسته افرادی هستید که می‌خواهید همیشه صورت‌تان کاملا صاف و بدون ریش باشد. بنابراین هنگام خرید ریش‌تراش باید به تنظیمات موجود در ریش‌تراش توجه کنید تا نوع مناسب خود را خریداری کنید.

اگر هر چند روز یکبار ریش‌تان را می‌تراشید، باید ریش‌تراشی انتخاب کنید که چند مدل تیغه داشته باشد تا بتوانید مدل ریش‌تان را آنگونه که می‌خواهید درست کنید. در ضمن ریش‌تراش‌هایی که به چند مدل تیغه مجهز هستند، برای اصلاح موی سر یا کل بدن هم مناسب‌اند.

۳. ریش‌تراش‌های چرخشی و فویلی چه تفاوتی با هم دارند؟

از انواع ریش‌تراش‌هایی که در بازار وجود دارد، می‌توان به ریش‌تراش‌های چرخشی و فویلی اشاره کرد.

  • در ریش‌تراش‌های فویلی، تیغه‌های ریش‌تراش، دنبال هم در یک خط قرار گرفته‌اند و حرکت آنها رفت و برگشتی است. در واقع این تیغه‌ها، زیر لایه نازک فلزی قرار گرفته‌اند و الگوی شبکه‌مانندی تشکیل می‌دهند. این لایه نازک، فویل محافظ تیغه‌های ریش‌تراش است.

تارهای ریش به وسیله سوراخ‌های تعبیه‌شده در فویل محافظ، به سمت تیغه‌ها هدایت شده و برش زده می‌شوند. این برش تا نزدیک پوست انجام شده و صورت کاملا صاف و تمیز می‌شود.

  • در ریش‌تراش‌های چرخشی، به طور معمول سه تیغه وجود دارد که با حرکت چرخشی، ریش‌ها را می‌تراشند. با این ریش‌تراش می‌توانید تمام زوایای صورت‌تان را کاملا تمیز کنید. در واقع حرکت چرخشی آن باعث می شود که قسمت چانه و گردن را هم به خوبی تمیز کنید.

ریش‌تراش چرخشی

راهنمای خرید ریش‌تراش، چرخشی

ریش‌تراش چرخشی برای شما مناسب است، اگر:

  • پوست‌تان نسبتا ضخیم است. در واقع مدت‌ زمانی از اصلاح صورت‌تان گذشته باشد. بنابراین این ریش‌تراش برای افرادی که تازه شروع به اصلاح صورت کرده‌اند، مناسب نیست.
  • تارهای ریش‌تان زبر و کلفت است یا ریش پرپشت یا متوسطی دارید.
  • نمی‌خواهید هر روز صورت‌تان را اصلاح کنید. مثلا قصد دارید یک روز در میان یا حتی هفته‌ای یکبار، ریش‌تان را اصلاح کنید.
  • صورت‌تان زاویه‌ای است یا گونه‌های برآمده و چانه درشتی دارید.  این نوع صورت‌ها با ریش‌تراش‌های چرخشی راحت‌تر اصلاح می‌شوند.
  • تارهای ریش‌تان در جهت‌های مختلف رشد می‌کنند. این وضعیت در اطراف گردن بیشتر دیده می‌شود.

ریش‌تراش فویلی

راهنمای خرید ریش‌تراش، فویلی

ریش‌تراش فویلی برای شما مناسب است، اگر:

  • می‌خواهید صورتی کاملا صاف و نرم داشته باشید.
  • هر روز صورت‌تان را اصلاح می‌کنید.
  • تارهای ریش‌تان نسبتا نازک هستند.
  • هنگام ریش زدن به دقت بسیاری نیاز دارید تا بتوانید به آن مدل ریشی که می‌خواهید برسید.
  • می‌خواهید اطراف خط ریش‌تان را مرتب کنید.
  • در ضمن اگر پوست حساسی دارید، ریش‌تراش‌های فویلی بهتر هستند. ریش‌تراش‌های چرخشی مناسب پوست‌های حساس نیستند و موجب سوزش پوست می‌شوند.

 ۴. ریش‌تراش باتری‌دار و شارژی یا سیمی، کدام یک بهتر است؟

مسلما ریش‌تراش باتری‌دار بهتر از ریش‌تراش سیمی است. این ریش‌تراش‌ها قابل حمل هستند و هر کجا که بخواهید می‌توانید آنها را با خود ببرید و نگران سیم‌شان نباشید. البته بیشتر ریش‌تراش‌های باتری‌دار و شارژی، ضد‌آب و رطوبت هم هستند. با استفاده از این ریش‌تراش‌ها می‌توانید به راحتی زیر دوش حمام، ریش‌تان را بزنید.

اما باید گفت، ریش‌تراش‌های بدون سیم و باتری‌دار، به اندازه نوع سیمی آن، قوی نیستند و سرعت‌شان کمتر است. این ریش‌تراش‌ها نمی‌توانند به خوبی ریش‌تراش‌های سیمی، موهای بلند صورت‌تان را اصلاح کنند. موضوع مورد نگرانی دیگر، عمر باتری‌هاست که زود به زود تمام می‌شود. همچنین در مورد نوع شارژی آنها، باید دائما مراقب باشید که بدون شارژ باقی نمانند. در آخر باید گفت که ریش‌تراش‌های باتری‌دار نسبت به ریش‌تراش‌های سیمی، از دوام کمتری برخوردارند و ممکن است زود خراب شوند.

۵. ریش‌تراش باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

مهم‌ترین چیزی که هنگام خرید ریش‌تراش باید به آن توجه کنید، تنظیماتی است که ریش‌تراش دارد. با استفاده از این تنظیمات می‌توانید مقدار برش تارهای ریش‌تان را تنظیم کنید. برخی از مدل‌ها، چند نوع تنظیم در خود دارند و برخی دیگر، ست اصلاح دارند تا با استفاده از انواع متفاوت تیغه‌هایی که در اختیارتان می‌گذارند، به مدل ریش دلخواه‌تان برسید.

در ضمن تنظیماتی مربوط به سرعت عملکرد در ریش‌تراش‌ها دیده می‌شود. در این نوع ریش‌تراش‌ها می‌توانید سرعت انجام کار را بنابر نیازتان تنظیم کنید.

البته ریش‌تراش‌هایی که همه تنظیمات را در خود دارند، نسبت به ریش‌تراش‌های دیگر گران‌تر هستند. اما بیشتر آنها دقت‌های میلیمتری دارند که به شما کمک می کنند اصلاح دقیقی داشته باشید.

۶. چه نوع ریش‌تراشی، باکیفیت است؟

راهنمای خرید ریش‌تراش، کیفیت

هنگام خرید ریش‌‌تراش باید مراقب باشید که از کیفیت خوبی برخوردار باشند. در ساخت این تیغه‌ها، از جنس استیل کربنی یا استیل ضدزنگ استفاده می‌شود. تیغه‌های از جنس استیل کربنی، بسیار تیز هستند اما خیلی زود زنگ می‌زنند. ریش‌تراش‌های از جنس استیل ضدزنگ، می‌توانند موهای ضخیم را به خوبی بتراشند و دوام بیشتری دارند. اما بهترین انتخاب، استیل کربنی دارای پوشش تیتانیوم است. این تیغه‌ها تیز، بادوام و ضدزنگ هستند.

در ضمن بدنه خود ریش‌تراش هم باید از مواد باکیفیت باشد و از نوع پلاستیک‌های ارزان نباشد که دوام‌شان بسیار کم بوده و خیلی راحت می‌شکنند. بیشتر برندهای معروف ریش‌تراش مانند براون، پاناسونیک، فیلیپس و وال، بادوام هستند اما نمی‌توان صرف گران بودن یک ریش‌تراش، از کیفیت آن مطمئن بود. بنابراین هنگام خرید مراقب نوع جنس آن باشید تا حداقل چند سال  برایتان کار کند.

۷. آیا ریش‌تراش قابلیت استفاده در محیط‌های خیس هم دارد؟

همه ریش‌تراش‌ها این قابلیت را ندارند. قبل از خرید ریش‌تراش باید بدانید که می‌خواهید هنگام حمام گرفتن، ریش‌تان را اصلاح کنید یا معمولا قبل از حمام، ریش‌تان را می‌تراشید. با توجه به نیازتان می‌توانید ریش‌تراشی خریداری کنید که ضد‌آب بوده و در محیط‌های مرطوب قابل استفاده باشد. در واقع این نوع ریش‌تراش‌ها می‌توانند موهای خیس را هم بتراشند.  بسیاری از ریش‌تراش‌ها را می‌توان در هر دو محیط خشک و خیس،‌ به کار گرفت. بنابراین موقع خرید باید از داشتن این ویژگی مطمئن شوید.

۸. ریش‌تراش‌ها، چه نوع لوازم جانبی دارند؟

راهنمایی خرید ریش‌تراش، لوازم جانبی

بیشتر ریش‌تراش‌ها مجهز به لوازم جانبی هستند که راحتی بیشتری برایتان فراهم می‌کنند. امروزه انواع و اقسام ریش‌تراش‌ها در بازار وجود دارد که با استفاده از ابزارهای جانبی متنوع‌شان، می‌توانید ریش‌تان را به مدل‌های مختلفی درآورید. همچنین کل موهای بدن‌تان، بینی و گوش‌تان را هم تمیز کنید. با صرف هزینه بیشتر می‌توانید از لوازم جانبی بیشتری برخوردار شوید.

۹. نگهداری کدام یک از ریش‌تراش‌ها آسان‌تر است؟

وقتی صحبت از خرید ابزاری می‌شود، نگهداری آن هم مطرح است. شرایط نگهداری بیشتر برندهای پیچیده ریش‌تراش‌ها کمی سخت است. در واقع نگهداری ریش‌تراش‌هایی که امکانات بیشتری نسبت به ریش‌تراش‌های دیگر دارند، دقت بیشتری می‌خواهد. البته این نوع ریش‌تراش‌ها هم عملکرد بهتری دارند. اما اگر چندان حوصله نگهداری ریش‌تراش‌تان را ندارید، از مدل‌های ساده‌تر استفاده کنید. مدل‌هایی که خیلی راحت باز و شسته می‌شوند. برای مراقبت از ریش‌تراش‌تان بهتر است، هرازگاهی به تیغه آن روغن بزنید و همیشه آن را تمیز نگه‌ دارید.

۱۰. آیا دریافت کارت ضمانت محصول، مهم است؟

هنگام خرید ریش تراش وجود ضمانت با تاریخ طولانی، نشان از کیفیت بالای محصول دارد. هنگام دریافت ضمانت، ببینید که چه مواردی شامل ضمانت می‌شوند. برندهای معروف معمولا ضمانت‌های ۲ تا ۵ ساله دارند.

کلام آخر درباره خرید ریش تراش

در بازار انواع متفاوتی ریش‌تراش وجود دارد که با هر سلیقه و سبکی می‌توانید نوع مورد نظر خود را خریداری کنید. هنگام خرید، با توجه به بودجه‌تان، نوعی از ریش‌تراش را انتخاب کنید که نیازتان را برطرف سازد و در ضمن از دوام خوبی برخوردار باشد.

منبع:وب سایت درجه